lördag 1 maj 2010

10 mila: Hell yeah!

Var ikväll och bevittnade starten av den fantastiska 10mila-orienteringen i Finspång. Ett riktigt häftigt skådespel med alla pannlampor och den laddade tävlingsspänningen i luften. Adrenalinet i kroppen ville ut även i mig.

Varför Team Nollkoll inte var med, ja... det är det där med orienteringskunskap och sådär. Men sugen blev jag och 10mila i Botkyrka 2011 är onekligen lockande! Måste bara köpa pannlampa.. ;)





Hoppas BAMM-kollegorna i Team Rockrunners får sig en angenäm utmaning i mörkret och att Grosvadsskogen behandlar er väl. Kör hårt!

/Mathias

2 kommentarer:

  1. Nog fick man sig en rejäl utmaning och ett bra pass inför BAMM. Jag sprang långa natten och var ute i 2:30. Målet var att komma ner på 2:15 och vid varvningen låg jag på att kunna nå 2:20 men en par tre bommar på 2-3 min styck gjorde att andra slingan tog 10 min för lång tid. Viss trötthet spelade in åxå :-D

    Grosvadskogen var kanon. Fin terräng, bra karta, kul bana och inte minst en fantastisk arena med inomhusdusch, bastu, inomhuskäk, tartanbanor och annat lyx, sånt är vi orienterare fan inte bortskämda med!

    Kikade efter killar med Nollkoll på TC. Stack även in skallen i öltältet men så er inte där heller ;-)

    SvaraRadera
  2. Woha! Långa natten verkade riktigt plågsam, följde den över webb-tv. Grymt tempo i täten! 2:30 är fan inte dumt det heller, vilken placering fick laget?

    Kul att du gillade skogen och anläggningen, är mer eller mindre uppväxt där.

    Vår närvaro på evenemanget var dålig, men hoppas få med mig Micke till tiomila nästa år, på eran bakgård. Pallplats för er då? :P

    /Mathias

    SvaraRadera