måndag 3 maj 2010

Dagens löprunda



Direkt efter jobbet gav jag mig (till slut!) ut på löptur igen, var mer än en vecka sen sist. Jag höll ett behagligt tempo och drog av 2-3 spurter på ca 15 sekunder vardera för att känna lite puls på vägen. Dryga åtta kilometer blev det med en snitthastighet på 5 min/km.

För att få energi och inte springa på tom mage stoppade jag i mig en energy bar, som den på bilden nedan fast med mango/hallon-smak. Inte så dum den. Tror jag tar den med mig upp i fjällen. Har också börjat dricka Gainomax efter varje träningspass. Har absolut ingen aning om det ger någon effekt, men gott är det och det blir liksom en extra morot för att ge sig ut och träna. Effekt nog kanske.




Imorgon är det premiär för Team NOLLKOLL i den beryktade Yxbacken. Vi snackar benhård backträning och det kommer inte bli roligt alls. Mer om detta elände följer. :)

/Mathias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar