måndag 26 april 2010

Sommarmilen invigd



Att vara sjuk är ingen höjdare, speciellt inte när man har ett gäng kommande utmaningar som det behöver övas inför (Svenska Klassikern och BAMM50). Så när jag vaknade upp i feber i torsdags blev jag förbannad. Flera dagar skulle ju gå åt till att återhämta sig. Kändes jävligt onödigt på nåt sätt.

Febern avtog till fredagen och jag började återhämta mig. Och när jag i söndags (igår) fick ett glatt SMS från Mathias där han meddelade att han klarat 2 mil non stop så fick jag nya krafter. Inspirerad av Mathias insats så gav jag mig iväg till Ramunderbergets Naturreservat för att avverka 1 mil tillsammans med min hund, Tindra. För att få lite extra BAMM-känsla över det hela så drog jag på mig ryggsäcken (ca 5 kg inkl. vattenpåsen). Det gick förvånansvärt bra och kändes rätt så lätt i kroppen, trots den tidigare febern.

Väl på plats i reservatet fick jag en positiv överraskning då jag såg en nysnitslad bana - Sommarmilen. Det lät lovande, och betydligt roligare än att knata 2 varv runt 5 kilometerssträckan. Sommarmilen var en positiv överraskning med skiftande terräng/lutning. Siktar på att göra minst en sommarmil i veckan framöver och kanske två varv vad det lider så att jag kan börja mäta mig med Mathias insats ;-)

Nu är det en ny vecka och fokus kommer att bli cykling. Siktar på att cykla minst 2 dagar till och från jobbet (ca 18k enkel resa) denna vecka. Mer om det imorgon.

/Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar