tisdag 10 augusti 2010

Förbannade skavsår



Det är nu 28 dagar sedan jag fick ett ganska harmlöst skavsår på hälsenan. Det hade låtit bra om jag sagt att det kom av ihärdig löpträning - men icke. Så var inte fallet, ett par nya sommarskor satte punkt för min sommarträning innan den kom igång på allvar. Jag vet att det är alldeles för sent att komma igång med träningen nu men så illa är det. Eller VAR det. Har alltså inte rört på mig på en dryg månad och jag känner mig i katastrofal form. Fan också. Jag är helt enkelt usel.



Men kom just ihåg en träningsform som Mathias nämnde strax före semestern, den gick ut på att springa barfota på en fotbollsplan. Det testades i förrgår ikväll. Det var skönt att få springa för första gången på väldigt länge och trots att det var länge sedan så hade jag hyfsat flås. Det bär jag med mig in i tävlingen för nu återstår bara att låta hälen vila fram till tävlingen.

/Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar