onsdag 21 juli 2010

Mathias i Mora

Tisdag 20 juli, min andra semesterdag och för veckan stationerad i Mora, Dalarna.

Efter en tids vila var det dags för backträning och siktet för dagens pass var inställt på Gopshus skidbacke, ett par mil utanför Mora. Med fallhöjd på 180 meter och en längsta nedfart på 1350 meter så bjöd den på klart längre nöje än hemmaarenan Yxbacken. Däremot var lutningen tyvärr inte lika brutalt.

















Jag körde tre rundor, med gång upp och löpning ned. En sträcka på drygt 8 km och totalt 540 höjdmeter. Kanske borde jag sprungit upp också och testat fysiken hårdare? Vet inte om jag hade klarat det. Vill ju gärna tro det. Men det enkla svaret är mer än säkert; "nej det hade du inte". Oavsett var träning bra och utsikten fenomenal.






En anekdot. Gopshus är en av byarna utmed Vasaloppet som micke och jag förhoppningsvis kommer få checka av efter X antal km på skidor nästa år. Håll tummarna för oss då.


/Mathias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar