tisdag 19 januari 2010

Kött och sprit




Som ett led i att försöka trimma min bleka lekamen inför kommande BAMM 50 så startade jag i oktober 2009 med att avstå från all form av alkohol. Om det haft någon inverkan på min träning eller kropp kan jag tyvärr inte avgöra på grund av – träningsbrist. Totalt jävla onödigt med att avstå då, tänker ni. Nej, då håller jag inte med. Visst, det har som sagt inte påverkat min träning, men det har gett mig bättre självdisciplin. Så nu ska jag helt enkelt överföra min nyvunna självdisciplin på träningen. Om jag lyckas? Det får träningskalendern i högerspalten vittna om, där kan ni följa våra gemensamma och individuella träningspass.

Sa jag förresten att jag sedan 2 veckor följer LCHF-metoden? Inga kolhydrater (klingar bra med alkoholförbudet) och inget socker. Däremot köttas det rejält. Så ser de nya ramarna ut kostmässigt. Hur länge jag står ut och om det ger utdelning på träningen får tiden utvisa.

/Mikael

2 kommentarer:

  1. Fan va härligt att ni ska ta er an bamm10 micho! Jag blir allt lite sugen på att utmana er, men jag har nog dock ingen att skapa ett lag med. Ska kolla runt lite och se om jag kan ragga upp någon....låter förjävla kul det där med Bamm10. Ha de gött och lycka till med träningen.

    SvaraRadera
  2. Hej Hampus! Klart att du ska utmana oss, se till att hitta en partner så kör vi. Även om vi bara har genomfört ett BAMM-lopp så tror vi att BAMM10 blir något alldeles extra - från fjord till fjäll liksom. Så haka på! Lycka till med parter och träning!

    SvaraRadera