söndag 28 mars 2010

Myror i benen!



Som bekant gör dekadens och avsaknad av kontinuitet i träningen att man lätt "bangar" när stunden för det tänkta passet är kommen. Men efter en helg av slöande kunde min kropp på söndags-eftermiddagen inte kämpa emot de instängda krafterna längre. Och varför skulle jag vilja göra det.

Jag rusade ut ur porten likt en ko till första grönbetet och avverkade nästan 9km löpande. Vissa sträckor gick jag nämligen för att spara på mina benhinnor (och lite för att jag höll på att DÖ av min halvbra kondis).

Här är dagens stäckning:


(Fram och tillbaka samma väg för att undvika hårt underlag. Benhinnor...)

/Mathias

2 kommentarer:

  1. Hej, vad kul att ni ska vara med i år igen!!! Jag ska också springa 50, fast i mixed-klassen... //Tändsticks-Ulrika (ena halvan - den kortare - av laget Långstrumpan och Syster Yster, Bamm 30 2009)

    SvaraRadera
  2. Roligt att höra Ulrika! Håll oss gärna uppdaterade på hur uppladdningen går. Kör hårt nu så ses vi i Augusti. :)

    /Team NOLLKOLL

    SvaraRadera